Czego chcą ludzie? Czegoś innego, Porady ekspertów - publikacje w szkolimy24.pl
Panel Logowania
Zapomniałeś hasła? Zarejestruj się

Czego chcą ludzie? Czegoś innego

Powrót

Podobno pieniądze szczęścia nie dają, dają je zakupy. Jakkolwiek brutalnie by to nie brzmiało, taki jest fundament gospodarki rynkowej: sprzedaję Ci to, czego potrzebujesz. Warto zdać sobie sprawę z nowych procesów, które wpływają na kształtowanie się ludzkich potrzeb w gospodarce XXI wieku.

Rosnący dostęp do technologii zwiększa de facto dostępność wszystkiego. Klienci mają na wyciągnięcie ręki oferty wszystkich graczy na rynku. Zmniejsza się przewaga geograficzna lokalnych producentów i usługodawców. Wymusza to postęp i specjalizację produktów i usług, a przez to znacznie skraca się cykl ich życia. Tyle w skrócie, jeżeli chodzi o zmiany rynkowe.

Zmiany ekonomiczne są w dużej mierze uwarunkowane kryzysem, który wymusza bardziej racjonalne gospodarowanie środkami. Ważniejsze potrzeby mają pierwszeństwo nad peryferycznymi.

Najbardziej charakterystyczne dla obecnych czasów są jednak zmiany społeczne. W przypadku państw wysoko rozwiniętych, zauważalny jest stopniowy odwrót od świata skupionego na finansach. Pieniądze przestają być celem samym w sobie, mają jedynie pomóc zapewnić ludziom życiedobrej jakości. Zmianie tej sprzyja rozwój technologiczny i ewolucja rynku: dzięki dostępności wszystkiego ludzie mają pełną kontrolę nad tym, jak kształtują swój świat. Przynajmniej tak im się wydaje, ale to już temat na odrębną książkę.


Jak się to przekłada na zarządzanie firmą?

Po pierwsze: Twoja oferta jest dużo bardziej podatna na dezaktualizację i to w wyniku czynników, które trudniej przewidzieć. Wynikają one bowiem z indywidualnego charakteru wyborów podejmowanych przez klientów: mają nieograniczony zasób źródeł informacji, weryfikacji Twojej oferty i skonfrontowania jej z ofertą konkurencji.

Po drugie: skoro coraz rzadziej chodzi tylko o pieniądze, trudniej wpłynąć na wybory podejmowane przez klientów. Szum informacyjny i rozproszenie przekazów utrudnia tworzenie trendów: mają one coraz częściej charakter oddolny. Ludzie uważają, że zasługują na więcej. Nie bez powodu furorę w ciągu ostatnich lat robi pojęcie „samorealizacji”. Czy ktokolwiek przypomina sobie, by ludzie w Polsce myśleli takimi kategoriami w latach 90-tych? Niezależnie od słów malkontentów, poziom życia znacznie się podniósł: nie walczymy (co do zasady) jedynie o przetrwanie, tylko o status i jakość. Zaś w erze informacji, każdy inaczej postrzega jakość.

W końcu po trzecie: z takim samym nastawieniem („zasługuję na więcej”) ludzie przychodzą do Ciebie do pracy. Lepiej byś był na to przygotowany.

Wniosek? Szybkość zmian rynkowych, ekonomicznych i społecznych wymusza, by Twoja firma była przynajmniej tak elastyczna, jak same zmiany.

W następnym wpisie opowiemy o tym, jaki jest klucz do sukcesu przedsiębiorstwa w epoce informacji.

 

 

Zapraszamy wszystkich Liderów, menedżerów i ludzi, którzy aspirują do stanowisk kierowniczych, do lektury naszego bloga! Poruszamy tematy związane z nowoczesnym zarządzaniem i rozwojem organizacji, rozwojem pracowników oraz własnym.

Zapraszamy także na darmowe szkolenia menedżerskie EFS  dla kadry zarządzającej i działów HR! Stań się lepszym Liderem z Mazowiecką Akademią Przywództwa Innowacyjnego!

http://innowacyjneprzywodztwo.pl

 http://profesja.com.pl

Autor: Katarzyna Korpolewska Zobacz inne w Kategorii: Porady ekspertów

Szkolenia w miastach:

ikona mapa szkoleńMapa Szkoleń ikona kontaktKontakt z nami

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację
Regulaminu oraz Polityki prywatności.

© 2010 Szkolimy24.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.